تاریخ : شنبه 4 آذر 1402
کد 7050

  دومین جلسه کمیسیون گردشگری برگزار شد

 دعوت از سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی خط‌هوایی اختصاصی اصفهان

 گزارش عملکرد دو ماهه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و کمیته‌های تخصصی در دومین جلسه این کمیسیون ارائه شد و اعضای کمیسیون درباره موضوعات گردشگری اصفهان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، موضوع راه‌اندازی خط‌هوایی اختصاصی اصفهان به‌عنوان یکی از مطالبه‌های اصلی که در اتاق بازرگانی با جدیت پیگیری می‌شود در این کمیسیون مطرح شد.
 مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به جلسه اخیر اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با مدیرعامل ایران‌ایر گفت: در این جلسه که جمعی از فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری، رئیس اتاق بازرگانی، مدیران آژانس‌های گردشگری، نمایندگانی از استانداری اصفهان و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان حضور داشتند، افزایش تعداد پروازها و تقویت مسیرهای پروازی اصفهان به‌عنوان مطالبه عمومی مردم استان مطرح شد. تعدادی از صنعتگران و سرمایه‌گذاران اصفهان نیز برای تأمین و تولید قطعات موردنیاز ایران‌ایر اعلام آمادگی کردند تا در پی آن تعداد مسیرهای پروازی اصفهان افزایش یابد. بااین‌حال باید تلاش کنیم با دعوت از سرمایه‌گذاران، سرمایه لازم خرید هواپیمای اختصاصی برای اصفهان جذب شود. با ظرفیتی که اصفهان در حوزه گردشگری، صنعت و کشاورزی دارد این تعداد پرواز زیبنده شهری مثل اصفهان نیست.
 وی در ادامه گزارشی از عملکرد دو ماه گذشته کمیسیون ارائه کرد و افزود: هیئت‌رئیسه کمیسیون، ۱۲ جلسه در مدت دو ماه گذشته برگزار کرده که حاصل آن ۶۹ مصوبه بوده است. یک ماه از شروع فعالیت کمیته‌های تخصصی می‌گذرد و تاکنون در ۹ جلسه‌ای که برگزار کرده‌اند ۳۸ مصوبه به تصویب رسیده است. خوشبختانه در این مدت کمیته‌ها فعالیت‌های منسجمی داشته‌اند و دیگر شاهد فعالیت‌های جزیره‌ای و موازی‌کاری‌ها نیستیم. طبق نظر اعضای کمیسیون تعداد کمیته‌ها به هفت کمیته افزایش یافت و علاوه بر کمیته‌های نوآوری و رویداد، توسعه و توانمندسازی، بازاریابی و برند، ارزیابی و استانداردسازی، تعاون و همیاری دو کمیته گردشگری سلامت و کمیته فرش و صنایع‌دستی نیز تشکیل شد.
 
 کریم بیگی، نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس هیات مدیره جامعه هتل‌داران اصفهان نیز در این جلسه گفت: باید به دنبال تغییر نگرش به گردشگری اصفهان باشیم. مسئولان استان در گفتار اعلام می‌کنند که گردشگری در اولویت‌های استان است؛ ولی در عمل هیچ اتفاق و گشایشی از سوی آنها دیده نمی‌شود. جای تأسف است که با شرایط خاص و ظرفیت‌هایی که استان دارد هنوز نتوانسته‌ایم گردشگری را جایگزین سایر صنایع کنیم. هر روز شاهد مشکلات جدیدی هستیم که توسط مسئولان در حوزه گردشگری ایجاد می‌شود. به‌عنوان نمونه اکنون بسیاری از هتل‌ها با مشکلات نرخ‌گذاری کالاها و خدمات خود مواجه هستند. این در حالی است که در سایر صنوف و حوزه‌ها، اختیار نرخ‌گذاری به اتحادیه‌ها واگذار شده است؛ اما در جوامع گردشگری این محدودیت اختیار وجود دارد.
 
 امیررضا صفایی، رئیس دپارتمان گردشگری و هتلداری دانشگاه سیتی‌سنتر اصفهان نیز در این جلسه درباره برگزاری جشنواره یلدا در اصفهان گفت: امسال جشنواره یلدا به یک جشنواره ملی تبدیل شد و ازاین‌پس بر اساس دستورالعمل‌های ملی برگزار می‌شود. برگزاری جشنواره‌ها بیشترین تأثیر را در جذب گردشگر برای شهرهای برگزارکننده دارد. برگزارکننده‌های این جشنواره دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه سیتی‌سنتر هستند و شامل چندین جشنواره جنبی می‌شود که عبارت‌اند از جشنواره غذای سلامت، جشنواره موسیقی، جشنواره قصه کودک و جشنواره صنایع‌دستی. همچنین در جریان این جشنواره که از ۲۹ آذر تا ۷ دی برگزار می‌شود دو کنسرت فاخر برگزار می‌شود و از محصولات ویژه یلدایی همچون گز و صنایع‌دستی مرتبط با مناسبت یلدا رونمایی می‌شود.
 در ادامه این جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی درباره فعالیت‌های انجام شده در دو ماه گذشته و همچنین برنامه‌های آتی کمیته‌هایشان گزارشی ارائه کردند.
 
آلبوم تصاویر دومین جلسه کمیسیون گردشگری